מפגש סופר

You are here:

נעה ידלין
יום ג' / 31.01.17 / 19:00-20:30 / בסטודיו ביפו

איך נראה יום-יום של סופר? מתי מוצאים זמן לכתוב? האם יש באמת דבר כזה, "השראה"? מהיכן לעזאזל הגיע הרעיון לרב-המכר "שטוקהולם"? הרצאה מרתקת החושפת את אחורי הקלעים של המעשה הספרותי: החל משלב הרעיון, דרך שלבי הכתיבה והעריכה וכלה בחוויה המורכבת של היציאה לאור – החשיפה בתקשורת, הביקורות, חנויות הספרים, ריטואל שבוע הספר ומפגשים יוצאי דופן עם קוראים.

נעה ידלין היא כלת פרס ספיר לספרות. ספריה: "שטוקהולם" (כנרת זמורה-דביר 2016), "בעלת הבית" (כנרת זמורה-דביר, 2013), "חיי מדף" (כנרת-זמורה-דביר, 2010) ו"שאלות קשות לאללה – אתם שואלים, אלוהים משיב" (חרגול/עם עובד, 2005) היו לרבי מכר וזכו לשבחי הביקורת. סיפורים פרי עטה התפרסמו בכתבי עת ובאנתולוגיות ואף תורגמו לשפות זרות. ידלין פרסמה טורים ומאמרים רבים בעיתונות והגישה פינות ברדיו ובטלוויזיה. מאמרה "הדיקטטורה של הרגש" (פורסם ב"פנים" 2009) נכלל בבחינת הבגרות בלשון והבעה לשנת תשע"ב.

על "שטוקהולם":

אבישי שר-שלום, כלכלן בעל שם עולמי ומועמד מוביל לזכייה בפרס נובל, נמצא ערב אחד מת במיטתו, לאחר שככל הנראה לקה בלבו­­­­­­. חבריו הקרובים, המוצאים את גופתו, מתחילים להיערך לסידורי הלוויה; אלא שאז מציע אחד מהם רעיון יוצא דופן, שאין לשער את תוצאותיו.

"שטוקהולם" עוקב אחר קורותיהם של החמישה – החיים והמת – במשך שמונה ימים. על רקע נסיבות קיצוניות המותחות את גבולות חברותם, נפרש סיפור חייהם ויחסיהם המורכבים של יהודה, חבר הילדות השואף לגדולה; זוהרה, מחברת ספרי זיכרונות והמאהבת לעת מצוא; עמוס, גם הוא כלכלן מצליח; ונילי, רופאת ילדים קצרת סבלנות. אט נחשפים גם מניעיהם הסמויים של גיבוריו, שאין להם דבר וחצי דבר עם ידידות.

עלות המפגש: 20 ש"ח לתלמידים, 40 ש"ח לאורחים.
לפרטים והרשמה 

Comments are closed.