"האני הכותב.ת"- סדנה חד פעמית עם נרי ליבנה

You are here:

יום חמישי 25/11 בשעה 19:00

סטודיו סדנאות הבית, נעם 2, יפו

 כשרוצים לכתוב כתיבה אישית, השאלה "מי אני ומה אני" היא שאלה יסודית. למעשה, זו יותר משאלה, זהו תהליך של בירור ארוך, שניצב בבסיס הכתיבה הזאת.

בסדנה נלמד למצוא את הטון הפרטי של כל אחד מאתנו ולא פחות חשוב איך לבטא אותו, ואיך להפסיק לפחד מהמילה "אני".

  ""מי אני, מה אני, אבן רחוב כי תרדפני" כתב המשורר (ח.נ ביאליק), הוא התייחס כנראה לפוגרומים באירופה אבל כשרוצים לכתוב כתיבה אישית, השאלה "מי אני ומה אני" היא השאלה היסודית, בעצם יותר משאלה, אלא תהליך של בירור ארוך, שניצבת בבסיס הכתיבה הזאת.

כשאני פוגשת אנשים ברחוב , כאלה שנמנים על קוראי, הם אומרים לי שאני כותבת כמו שאני מדברת. זאת מחמאה אדירה בעיני אלא שהיא שקר. ה"אני המדבר שלי" אולי דומה מאוד ל"אני הכותב שלי" ובכל זאת הם שונים מהותית זה מזה. נדרשו לי עשר שנים של כתיבה עיתונאית בטרם הרשיתי לעצמי לכתוב לראשונה את המילה הכי מפחידה בעיני "אני". הכתיבה האישית היא סוגה נפרדת לחלוטין מכתיבה אישית ומפחידה הרבה יותר משום שכדי שנוכל לעמוד מאחורי המילה "אני" קודם כל עלינו לדעת מי אנחנו, לדעת, כמו שאומרים הפסיכולוגים "מבפנים". רק לאחר שנדע זאת נוכל למצוא את הטון שלנו, אותו טון שישמש אותנו לכתיבה אישית ושלעיתים יש בו לפחות הסתרות מגילויים. רק כשנכיר את עצמנו, נוכל להרשות לעצמנו מה אנחנו רוצים לחשוף ומה להסתיר ואיזה טון של "האני הכותב" ייצר לא רק אצל הקוראים אלא גם אצלנו עצמנו כקוראים הראשונים שלנו תחושה של אותנטיות." נרי ליבנה

נרי ליבנה, עיתונאית ובעלת טור בעיתון " הארץ", שחקנית לעת מצוא ובצר לה מצטחקת

30 ש"ח לתלמידי ובוגרי "סדנאות הבית" | 40 ש"ח לאורחים

 

Comments are closed.